Bonifikaty

Reklamacje z tytułu przerw w dostawie energii

Zgodnie z Prawem Energetycznym i Rozporządzeniem Systemowym za przerwy w dostawach energii przysługuje bonifikata, wypłacana w formie noty uznaniowej. Bonifikaty przysługują Odbiorcom w przypadku przekroczenia dopuszczalnych czasów przerw spowodowanych:

  • planowanymi pracami eksploatacyjnymi w przypadku gdy przerwa jednorazowa przekracza 16 godzin lub suma przerw w roku kalendarzowym przekracza 35 godziny.
  • awariami, w przypadku gdy przerw jednorazowa przekracza 24 godziny lub suma przerw w roku kalendarzowym przekracza 48 godzin.

Bonifikaty z tytułu przekroczenia czasów przerw spowodowanych pracami planowanymi i awariami rozlicza się niezależnie.

Jak uzyskać bonifikatę?

Dla klientów indywidulanych (gospodarstwa domowe) bonifikaty udzielane są na indywidulany wniosek Odbiorcy. Wniosek o bonifikatę można zgłosić nie tylko listownie, ale także elektronicznie za pomocą formularza. W przypadku korespondencji elektronicznej, należy dołączyć podpisany i zeskanowany wniosek pobrany z naszej strony internetowej.

Dla pozostałych Odbiorców – podłączonych do sieci o napięciu wyższym niż 1kV – bonifikata udzielana będzie bez konieczności składania wniosku.

Więcej informacji na temat wartości bonifikat dla odbiorców według grup taryfowych i sposobu wyliczania bonifikat znajduje się na stronie Urzędu Regulacji Energetyki: https://www.ure.gov.pl/pl/tagi/49,bonifikaty.html

Wersja do drukuPowrót

Aby zmienić, zaznacz obszar na mapie lub wybierz z listy

TWÓJ ODDZIAŁ -

Wyczyść lokalizację
zamknij
Gdańsk Kalisz Koszalin Olsztyn Płock Toruń
zamknij
Przeglądarka, z której korzystasz nie obsługuje strony, do której próbujesz uzyskać dostęp. Zalecamy zainstalowanie nowszej wersji, którą można bezpłatnie pobrać tutaj: windows.microsoft.com/pl-pl/internet-explorer/download-ie