Pomiń menu

Po huraganie: jak uzyskać bonifikatę za niedostarczoną energię elektryczną

Data: 12.12.2013r.

Nie tylko listownie, ale także e-mailem można będzie zgłosić wniosek o bonifikatę za energię elektryczną czas przerwy w dostawach podczas ostatniego huraganu.

Zgodnie z Prawem Energetycznym za przerwy w dostawach energii przysługuje bonifikata, ujęta w kolejnym rachunku. Upust przysługuje za nieplanowaną przerwę w dostawie energii elektrycznej,  wówczas, gdy jednorazowo wynosiła  ona  powyżej 24 godzin lub łącznie w ciągu roku powyżej 48 godzin.  Dla gospodarstw domowych bonifikata obliczana jest jako dziesięciokrotność wartości niezużytej energii elektrycznej za każdą godzinę po dobie bez zasilania. Średnio gospodarstwo domowe (czyli klienci taryfy G) zużywa 0,4 kW w ciągu godziny, co oznacza, że upust za brak zasilania powyżej doby wynosi około 0,70 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Przykładowo, za dwie doby (48 godzin) bez zasilania, klient otrzyma około 17 zł bonifikaty. 

Ile za godzinę bez prądu powyżej doby?

Taryfa

Szacunkowa, przeciętna wartość bonifikaty
za 1 godzinę przerwy
(powyżej 24 godzin)

G (gospodarstwa domowe)

0,70 zł

C (małe firmy)

8 zł

B (więksi odbiorcy z umową standardową)

130 zł

 
Jak złożyć wniosek

Wnioski prosimy składać, w formie pisemnej lub elektronicznej, w przypadku, gdy zaistniały warunki uprawniające do uzyskania bonifikaty. W przypadku korespondencji elektronicznej, dla uproszczenia procedury nie wymagamy skanów podpisanych dokumentów – wystarczy wypełnić i wysłać jeden z umieszczonych poniżej załączników lub umieścić bezpośrednio w treści e-maila następujące informacje: 

  • dane teleadresowe Klienta oraz, o ile się różnią, dane teleadresowe miejsca dostarczania energii;
  • numer PPE umieszczony na fakturze za energię elektryczną;
  • szacunkową datę i godzinę przerwy w dostawie energii;
  • szacunkową datę i godzinę przywrócenia zasilania.

Prosimy o wpisanie słowa „BONIFIKATA” w tytule e-maila.

W przypadku dodatkowych pytań, Spółka uruchomiła dedykowaną infolinię, dostępną pod numerem 801 404 404.

 

Dokąd wysłać wniosek i skąd wziąć formularz

  • Klienci z zawartymi umowami kompleksowymi z ENERGA-Obrót SA proszeni są o adresowanie wniosków do ENERGA-Obsługa i Sprzedaż.

    ENERGA Obsługa i Sprzedaż Sp. z o.o. 
    Al. Grunwaldzka 472 
    80-309 Gdańsk

    lub na adres e-mail:  naszklient@energa.pl

    Formularz do pobrania wniosku o bonifikatę dla posiadaczy umów kompleksowych: [LINK].

  • Klientów posiadających rozdzielne umowy na usługę dystrybucyjną i sprzedażową, prosimy o zwrócenie uwagi na wybór dokumentu adresowanego do swojego oddziału ENERGA‑OPERATOR SA. Nie ma potrzeby wysyłania wniosku do  sprzedawcy energii elektrycznej.

Adres pocztowy

Adres email

Formularz

Oddział w Elblągu

operator.olsztyn.elblag@energa.pl

[LINK]

ul. Elektryczna 20, 82-300 Elbląg

Oddział w Olsztynie

operator.olsztyn.elblag@energa.pl

[LINK]

ul. Tuwima 6, 10-950 Olsztyn

Oddział w Gdańsku

operator.gdansk@energa.pl

[LINK]

ul. Marynarki Polskiej 130, 80-557 Gdańsk

Oddział w Kaliszu

operator.kalisz@energa.pl

[LINK]

Al. Wolności 8, 62-800 Kalisz

Oddział w Koszalinie

operator.koszalin.slupsk@energa.pl

[LINK]

ul. Morska 10, 75-950 Koszalin

Oddział w Słupsku

operator.koszalin.slupsk@energa.pl

[LINK]

ul. Przemysłowa 114, 76-200 Słupsk

Oddział w Płocku

operator.plock@energa.pl

[LINK]

ul. Wyszogrodzka 106, 09-400 Płock

Oddział w Toruniu

operator.torun@energa.pl

[LINK]

ul. Gen. Bema 128, 87-100 Toruń

 

Więcej informacji na temat wartości bonifikat dla odbiorców według grup taryfowych i sposobu wyliczania bonifikat znajduje się na stronie Urzędu Regulacji Energetyki: http://www.ure.gov.pl/pl/tagi/49,bonifikaty.html

Powrót do listyWersja do druku >